Skip to main content

Holdbeskrivelser

IMG_2764

Holdbeskrivelser

Hos Aktivt Velvære tilbyder vi mange forskellige former for holdtræning, vi sørger for løbende at forny og tilpasse vores hold efter vores gæsters ønsker og forespørgsler.

Herunder kan du se udvalget af hold, som foregår i vores forskellige lokaler.
Du kan læse om vores hold ved at klikke på +

Holdsalen

Body Attack (Les Mills):

Er en time med hård konditions- og styrketræning. Holdet er for dig, der ønsker større styrke, øget forbrænding og bedre kondition. Vi garanterer sved på panden til Body Attack. Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Flow (Les Mills):

Hvis du er til yoga og pilates!
Timen kombinerer øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi.
Vi træner balancen og laver coretræning.
Holdet medvirker til at øge kropsbevidstheden, styrker krop og sind, reducerer stress og løsner op for spændinger.
Alle kan deltage på dette hold. Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Pump (Les Mills):

Hård og effektiv styrketræning med vægtstang, hvor hele kroppen trænes og hvor, der er fokus på intensitet. Det forventes, at du har kendskab til basale øvelser og teknik fra fx M.B.L/Overkrop eller styrketræning. Træningen er perfekt for både kvinder og mænd, som gerne vil træne hele kroppen igennem på EN time. Effektiviteten betyder, at du hurtigt mærker og ser resultaterne. Styrke og udholdenhed øges, musklerne tones og skelettet styrkes. Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

Body Balance:

Holdet henvender sig til ALLE! Vi træner vores balance, core og styrke.
Alt sammen meget vigtigt for at gå en stærk fremtid i møde og minimere skades-risikoen.

Boks:

-For alle!
I boks arbejdes der både i korte og lange intervaller, hvor både puls og muskler presses. Der bokses primært på plethandsker, men timerne vil være forskellige fra gang til gang. Timerne vil indeholde en opvarmning, en bokse-del og en puls-del, som vil være en form for funktionel træning. Derved vil der, ud over slag, findes elementer såsom sjip og diverse styrke øvelser. Flere forskellige muskelgrupper vil komme i brug. Det er en time, som vil give sved på panden samt et smil på læben, det er både sjovt og effektivt.

Booty Attack:

Alle kan deltage!!
Her er der særligt fokus på træning af ben og balder. Vi laver en god blanding af øvelser som simple squat, øvelser med elastik, bold og med vægte.
Til sidst udstræk / massagebold til ballerne.

Circuit:

-For alle
Cirkeltræning giver kroppen en fysisk belastning, som både tilgodeser styrke, kondition, bevægelighed, balance, koordination og forbrænding.
En intensiv time med enkle øvelser for alle, som gerne vil i god form og styrke deres store muskelgrupper. Der kan bruges forskellige redskaber i timen som vægte, bolde m.m.

Coretræning:

-For alle
Der er fokus på kropsholdning, balance og stabilitet gennem intensiv træning af kropskernen, som udgøres af de støttende muskler i kroppen. Disse holder dig oprejst og i korrekt positur. Her får du virkelig en stærk holdning. Der arbejdes med forskellige redskaber afhængig af, hvor timen foregår.

Cross Soft:

Træning med høj intensitet, stor variation og funktionelle bevægelser, hvor hele kroppen styrkes på en time. Alle kan være med, men det er hård træning, og det forventes, at du kan presse dig selv.

Cross Advanced:

Cross Advanced henvender sig til dig, der allerede er i god form, har styr på din teknik og gerne vil presses i styrke med tungere vægt og meget højt tempo. Der vil blandt andet blive arbejdet med burpees, tunge løft, thruster, box jump, armstræk og meget mere. Der vil på denne time ikke blive taget særlige hensyn, derfor er det en rigtig god idé, at du har prøvet Cross Soft forinden.

CXWORX (Les Mills):

Er du vild med kort og intensiv træning, der forbedrer din form samtidig med, at den styrker og toner din krop? Så er CXWORX lige noget for dig!
CXWORX fokuserer på coremuskulaturen samt de muskler, der forbinder over- og underkrop. 30 min. træning består af øvelser, der styrker ryg, mave og baller, der gør kroppen stærkere og mindre modtagelig for skader. Kort sagt udfordrer CXWORX deltagernes styrke og øger deres funktionelle styrke i mave- og rygmuskulaturen.  Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

Fysio Ryg/Skulder:

På denne træningstime er underviseren Aut. Fysioterapeut. Der er særligt fokus på ryg og skulder. Har du skader eller skavanker, vil der i højere grad blive taget højde for dette på dette hold.

Fysio Hofte/Knæ/Ankel:

På denne træningstime er underviseren Aut. Fysioterapeut. Der er særligt fokus på hofte, knæ og ankel. Har du skader eller skavanker, vil der i højere grad blive taget højde for dette på dette hold.

Fysio Pilates:

Kombination af styrketræning og smidighedsøvelser, som koordineres med vejrtrækningen. Frigør ophobede spændinger, og bringer kroppen balance. For alle.

HIIT:

Står for High Intensity Interval Training. Timen er på 30 minutter og er inddelt i små intervaller på tid, hvor man giver sig selv 100%. Timen er for alle, der ønsker effektiv træning på bare en halv time.

M.B.L./Overkrop:

Opstrammende øvelser for hele kroppen, hvor der benyttes redskaber som bodybarer, håndvægte og tubes. Et godt supplement til konditionstræning, som er med til at styrke krop og holdning. Teknikken gennemgås i alle øvelserne – en god time for både begyndere og øvede.

MBL-O Soft:

MBL-O Soft er almindelig MBL, men hvor det ikke er vægte, der er i fokus. Fokus er på den enkelte deltager samt på mere stabilitet og balance således, at den enkelte deltager bliver stærkere og kan arbejde videre til de mere krævende timer.

Push:

Holdet henvender sig til dig, der gerne vil tones og styrke hele din krop, men har svært ved at motivere dig selv hertil i maskinerne. Et hold, der giver synlige resultater. Holdet er både for mænd og kvinder, da vi kører tung vægt og få gentagelser.

Seniortræning:

Lettere gymnastiske øvelser, hvor der arbejdes med og uden redskaber for dig over 60 år.

Sixpack Attack:

Intensiv, halv time med udelukkende mavetræning – alle kan være med.

Step:

Der anvendes stepbænk, og du får hurtigt pulsen op. Belastningen kan varieres ved ændring af bænkens højde. Der bygges serier op undervejs i timen. Bemærk: Dette hold findes på 3 niveauer: Let / Mellem / Øvet. Step Mellem og – Øvet har sværere trin og kombinationer.

Derudover er der en introduktionstime til step, som det anbefales, at du starter med, hvis du er step – begynder. Her er der fokus på teknik og de forskellige typer af trin.

Yoga Hatha:

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga – lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga. For alle. Medbring tæppe

Der er også yoga – øvet. Det er til dig, som kender de grundlæggende yogaøvelser og gerne vil udfordres yderligere på smidighed, styrke og balance.


Junglesportsalen

Slyngetræning er en træningsmetode, der giver dig en unik mulighed for at træne både den indre stabilitetsmuskulatur og den ydre bevægelsesmuskulatur på én gang. Træningen foregår i slynger og er for alle uanset alder og træningsniveau, ligesom deres design gør dem både brugervenlige og komfortable. Du bruger din egen krop som modstand, så niveauet justeres automatisk til dig og sikrer dermed optimalt træningsudbytte. Det er en både sjov, udfordrende og meget effektiv træningsform, der giver dig synlige resultater selv med en mindre indsats.

Du kan både anvende Junglesport udstyret til selvtræning eller du kan deltage på vores hold. Undervisningen forestås enten af uddannede instruktører eller af Aut. Fysioterapeuter.

Junglesport

Træning i multifunktionelt udstyr til slyngetræning, der muliggør træning af både den indre stabilitets-muskulatur og den ydre bevægelsesmuskulatur på én gang. Foregår i junglesportsområdet på anden sal. For alle.


Yogasalen

Yoga Hatha

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga – lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga. For alle. Medbring tæppe

Yoga Hatha Øvet

Det er til dig, som kender de grundlæggende yogaøvelser og gerne vil udfordres yderligere på smidighed, styrke og balance.

Yoga For Alle:

Yoga skaber balance mellem krop, sind og sjæl. Yoga bliver ofte forbundet med de fysiske stillinger (asanas), men er i ligeså høj grad en spirituel praksis henimod et liv i mere balance. Nogle mennesker har meget gavn af meditation og åndedrætsøvelser, mens andre hælder til en overvejende fysisk og bevægelsesorienteret udfoldelse.  Yoga giver fysisk og psykisk velvære, energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Medbring tæppe.


Multifunktionel Crossfit sal

Coretræning:

30 min. styrketræning primært rettet mod kroppens center: mave- og rygmusklerne.
Kinesis-udstyr som bosu, bold m.v. kan anvendes i træningen for at opnå bedre balance og koordination.
Over- og underkrop trænes sekundært. Alle kan være med.

Neurologisk træning (v. Aut. Fysioterapeut ):

Til genoptræning efter hjerneblødning, blodprop eller traumer, til parkinson patienter o. lign. Bemærk: Fysioterapeutisk træning kræver henvendelse i receptionen.

Cross Soft/Advanced:

Træning med høj intensitet, stor variation og funktionelle bevægelser. Kroppen trænes skiftevis langsomt – hurtigt, tungt – let og mange – få gentagelser. Du forbedrer din styrke og kondition. Der benyttes fx sandsække og sjippetorve. Alle kan være med, men det er hård træning, og det forventes, at du kan presse dig selv. Foregår udelukkende i Cross-rummet i kælderen. Alle kan være med.

Fysio Træning:

På denne træningstime er underviseren Aut. Fysioterapeut
Har du skader eller skavanker, vil der i højere grad blive taget højde for dette på dette hold.

Cykelsalen

Aktivt Velværes cykelsystem er et unikt system, som kun findes ganske få steder i Danmark!
Du skal have været med på Begynder Cykling for at føle dig rustet til de andre timer.

Her kører vi på e-Tenzorcykler, som er baseret på patenteret teknologi fra Aalborg Universitet og udviklet i samarbejde med Chris MacDonald. Modstandsmæssigt set svarer disse cykler til udendørs cykling, ligesom det er muligt at kombinere personligt handicap, gear (belastning) og kadence. Dette giver den optimale træning uanset om du er motionist eller top atlet. Desuden kan du med disse cykler holde øje med din reaktion i hjertefrekvensen angivet i procent af din maksimale puls. På eTenzor cyklerne kører vi Synergy Cykling programmer, som viser færdige ”køreplaner” for hver undervisningstime. Programmerne er udviklet af fysioterapeuter og fysiologer.

Begynder Cykling:

På Begynder Cycling bliver der cyklet og instrueret i cykeltræning i en 1/2 time. Du bliver her hjulpet med indstillingen af cyklen efter din højde og drøjde, lige som du får kørt en kort test, som er med til at fastsætte, hvilket handicap du bør køre i for at opnå den optimale intensitet i din cykeltræning. Timen kan du gå til indtil du føler dig sikker nok til, at afprøve en af de andre cykel hold.

Fitness Cykling:

Timen er for dig, hvor fokus ligger på musik og DIG! Timen vægter en god intensitet og henvender sig derfor til begyndere og let øvede – men også til garvede “spinnere”, da timen er fuld af udfordringer for både puls og ben.

Fredagsrock cykling:

-Så er det weekend!!
På Fredagsrock skruer vi en ekstra gang op for musikken og vælger en “Rock playliste” – her er der dømt fest og farver. Timen er for dig, hvor fokus ligger på musik og DIG! Timen vægter en god intensitet og henvender sig derfor til begyndere og let øvede – men også til garvede “spinnere”, da timen er fuld af udfordringer for både puls og ben.

Puls Cykling:

Timen er for dig, der er vild med cykling og gerne vil have mere at vide om puls og intensitet.

Senior Cykling:

Denne time er stadig 1. level af vores eTenzor system, men er særligt for seniorer. Lydniveauet er lavere og atmosfæren stille og rolig.

Tabata Cykling:

Timen er for dig, som ønsker at yde det maksimale på 30 minutter. Timen byder på små intervaller med max. intensitet. Tabata Cycling er hårdt og kræver, at man har cyklet før.

Tempo Cykling:

Timen henvender sig til de medlemmer, hvor højt tempo, intensitet og energi er nøgleord. Hav gerne prøvet Fitness Cycling inden du kaster dig ud i en tempo-time, så der er styr på både krop og teknik.

Watt Cykling:

Timen er for dig, der er klar til 1,5 times cykling med træning lagt efter watt. Det er sjovt, det er ben-hårdt, men det er lige noget for dig, hvis du er klar til at fokusere på dig og watt. Det anbefales, at man har cyklet før.


Løbehold

I Aktivt Velvære oplever vi  i stigende grad løbere, der efterspørger råd og vejledning til at forbedre løbetider og teknik. Aktivt Velvære ønsker at imødekomme denne efterspørgsel og arbejder målrettet mod at give løbere de optimale betingelser for at blive bedre løbere.

Klaus og Rasmus, der er er instruktører på holdet, er et par erfarne herrer indenfor løb. De ved, hvor vigtigt teknik og styrke er, når man vil udvikle sig som løber. Derfor bliver der både trænet en bred vifte af teknikker, interval, samt løb på bane, vej og skov. Der vil være plads til alt fra den hardcore- løber til motionisten, som først lige er begyndt at løbe.

Tilmelding til løbehold, skal foregå enten i onlinebooking eller receptionen.

  • Mødetidspunkt: Torsdag kl. 17.30-18.30 & lørdag  i de lige uger Skovløb kl. 08.15-09.45
  • Instruktører: Rasmus Jensen, Klaus Jensen og Mette Riis-Petersen
  • Mødested: I Aktivt Velvære