Skip to main content

Holdbeskrivelser EX

Holdbeskrivelser

Hos Aktivt Velvære Express tilbyder vi mange forskellige former for holdtræning, vi sørger for løbende at fornye og tilpasse vores hold efter vores gæsters ønsker og foresprøgelser.

Herunder kan du se udvalget af hold som foregår i vores forskellige lokaler.
Du kan læse om vores hold ved at klikke på +

Sal 1

Body Attack

Er en time med hård konditions- og styrketræning. Holdet er for dig, der ønsker større styrke, øget forbrænding og bedre kondition. Vi garanterer sved på panden til Body Attack. Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Flow

Hvis du er til yoga og pilates!
Timen kombinerer øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi.
Vi træner Ballancen og laver coretræning.
Holdet medvirker til at øge kropsbevidstheden, styrker krop og sind, reducerer stress og løsner op for spændinger.
Alle kan deltage på dette hold. Timen er et konceptprogram og ændres ca. hver 3. måned.

Body Pump

Hård og effektiv styrketræning med vægtstang, hvor hele kroppen trænes og hvor der er fokus på intensitet. Det forventes, at du har kendskab til basale øvelser og teknik fra fx M.B.L/Overkrop eller styrketræning. Træningen er perfekt for både kvinder og mænd, som gerne vil træne hele kroppen igennem på EN time. Effektiviteten betyder, at du hurtigt mærker og ser resultaterne. Styrke og udholdenhed øges, musklerne tones og skelettet styrkes. Timen er et konceptprogram og ændres ca, hver 3. måned.

Bodycombat

BODYCOMBAT er konditionstræning med høj intensitet, hvor koreografien er inspireret af kampsportsgrene som boksning, karate og taekwondo. Med BODYCOMBAT forbedrer du din kondition, styrker din krop og øger din koordinationsevne og kropsbevidsthed.

BODYCOMBAT er en del af “Les Mills”- koncepttimerne. Programmerne skifter koreografi og musik hver tredje måned, så fortvivl ikke, hvis du er kommet ind på et hold, hvor alle kender øvelserne på forhånd – de har måske øvet dem i et par måneder. Vores instruktører skal nok sørge for, at du hurtigt følger trop og får smil på læben og sved på panden.

Core

-For alle
Der er fokus på kropsholdning, balance og stabilitet gennem intensiv træning af kropskernen, som udgøres af de støttende muskler i kroppen. Disse holder dig oprejst og i korrekt positur. Her får du virkelig en stærk holdning. Der arbejdes med forskellige redskaber afhængig af, hvor timen foregår.

Stram Op

Stram Op er baseret på opstrammende øvelser for hele kroppen og særligt vores kvindelige medlemmer holder meget af denne træningsform. Stram Op er et såkaldt “freestyle”-hold, hvilket betyder, at instruktøren har frie tøjler til at sammensætte timen. Timens indhold kan derfor variere fra gang til gang, men som grundregel er træningen altid begyndervenlig og teknikken gennemgås nøje i de forskellige øvelser. Holdet er for dig, der ønsker at blive strammet op fra top til tå og få øget styrke.

Nogle instruktører benytter redskaber som f.eks. stepbænke, træningselastikker, bolde og tubes.

Zumba

Zumba er latinamerikansk dans omsat til sjov og effektiv træning, der giver lige så meget livsglæde som kondition.
Trinnene er varierede men simple, så alle kan være med. Instruktøren siger ikke så meget på selve timen – det er meningen, at du skal lytte til musikken, kigge på instruktøren og få dansen helt ind under huden.

Zumba er sjovt – og meget populært. Musikken vil få dig i rigtig godt humør – og du forbrænder masser af kalorier på timen.

Functional

Træningen har fokus på en stærk kropskerne/core hvor de dybtliggende mave- og rygmuskler trænes.  Med stærke dybe mave- og rygmuskler. Styrkedelen i funktionel træning er ofte træning med egen kropsvægt. Derudover kan der bruges f.eks. vægtstænger, sandsække og kettlebells.

I funktionel træning træner man bevægelser, ikke muskler. Og musklerne udvikles som følge af de bevægelser, man ønsker at blive bedre, hurtigere og stærkere til – men de bliver ikke isoleret og trænet ‘for musklens egen skyld’. Du vil derfor opleve øvelser hvor flere bevægelser og muskler er i spil samtidig. Det er blandt andet det, der har gjort denne træningsform populær, da det er en effektiv træningsmetode.

Body Step:

Der anvendes stepbænk, og du får hurtigt pulsen op. Belastningen kan varieres ved ændring af bænkens højde. Der bygges serier op undervejs i timen. Bemærk: Dette hold findes på 3 niveauer: Let / Mellem / Øvet. Step Mellem og – Øvet har sværere trin og kombinationer.

Derudover er der en introduktionstime til step, som det anbefales, at du starter med, hvis du er step – begynder. Her er der fokus på teknik og de forskellige typer af trin.

Yoga

Yoga skaber balance i krop og sind og giver fysisk og psykisk velvære. Yoga giver energi, løser op for spændinger og stress og øger kropsbevidstheden. Undervisningen er baseret på Hatha-yoga – lige fra det bløde og blide til det mere dynamiske og kraftfulde. Mange skavanker og skader kan forebygges eller afhjælpes ved regelmæssig udøvelse af yoga.


Cykelsal

Cycling 1.0

CYCLING 1.0 er timen hvor du forbedrer din kondition.

Dette gennem en række intervaller, på maksimalt 10 minutter, med skiftende intensitet. Vores instruktører sikrer dig motiverende musik og kompetent coaching og teknik retning igennem timen, således at du får det optimale udbytte af timen.

Cycling 2.0

CYCLING 2.0 er for dig der gerne vil have udfordrende konditionstræning.

På CYCLING 2.0 udfordrer du din udholdenhed igennem en række intervaller af maksimalt 20 minutters varighed. Vores instruktører sikrer dig motiverende musik og kompetent coaching igennem timen, således at du får det optimale udbytte af timen.

Det er en forudsætning at du er fortrolig med CYCLING for at få det optimale udbytte af dette hold. Vi anbefaler derfor at du derfor deltager på vores CYCLING 1.0 indtil du føler dig klar til mere udfordrende træning.


Cross område

Core

-For alle
Der er fokus på kropsholdning, balance og stabilitet gennem intensiv træning af kropskernen, som udgøres af de støttende muskler i kroppen. Disse holder dig oprejst og i korrekt positur. Her får du virkelig en stærk holdning. Der arbejdes med forskellige redskaber afhængig af, hvor timen foregår.

Functional

Træningen har fokus på en stærk kropskerne/core hvor de dybtliggende mave- og rygmuskler trænes.  Med stærke dybe mave- og rygmuskler. Styrkedelen i funktionel træning er ofte træning med egen kropsvægt. Derudover kan der bruges f.eks. vægtstænger, sandsække og kettlebells.

I funktionel træning træner man bevægelser, ikke muskler. Og musklerne udvikles som følge af de bevægelser, man ønsker at blive bedre, hurtigere og stærkere til – men de bliver ikke isoleret og trænet ‘for musklens egen skyld’. Du vil derfor opleve øvelser hvor flere bevægelser og muskler er i spil samtidig. Det er blandt andet det, der har gjort denne træningsform populær, da det er en effektiv træningsmetode.

Functional Øvet

Functional øvet er til dig, der har styr på de basale fuctional-øvelser og indstillinger.
Du bliver udfordret på din styrke, balance, stabilitet og core. Træningen er udfordrende for hele kroppen.


Fitness område

Get Started

Er du nyt medlem? Eller er det et stykke tid siden, du sidst har besøgt dit fitness center?
Så tilmeld dig GET STARTED. På GET STARTED hjælper vi dig med at få en god opstart på dit medlemskab.

Det er for dig, som gerne vil se centret og have inspiration til, hvordan du får mest muligt ud af dit medlemskab.

GET STARTED er også for dig, som er gået lidt i stå med træningen og gerne vil have ny energi og idéer til, hvordan du genfinder den gode rutine.